onsdag den 27. marts 2013

Chokolade med morbær og nødder

Kender i den slags chokolade med nødder og rosiner? Min absolutte favorit! Da jeg endnu ikker stødt på en sunder udgave end rittersport, måtte jeg selv give mig i kast. Jeg har før, med rimelig tarveligt resultat lave chokolade, men denne gang blev den så god at jeg godt tør dele opskriften.

Chokolade med mandler og morbær

ca 40g raw cacaosmør
ca 40g kakaopulver
1 spsk. Ahornsirup (brug det sødemiddels du foretrækker)
1 drys vanilliepulver
En håndfuld hakket mandle
En håndfuld hakket morbær
Et drys frysetøret hindbær

Smelt cacaosmør over vandbad, tilsæt kakaopulver, vanilliepulver og sirup, det ligner nu helt almindelig smeltet chokolade, tilsæt nødder og bær, rør rundt så alt fylder er dækket af chokolade, spred massen ud på et stykke bagepapir, drys med hindbær og smid det i køleskabet i et par timer, evt fryseren hvis du som mig er utolmodig.

Gider du ikke at investere i cacaosmør (en lidt bekostelig affære) kan du i stedet smelte helt almindelig mørk chokolade og tilsætte det fyld du kan lide!

Umm... Velbekommen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar